Thursday, October 15, 2009

santunku


coretan utama ikhlas dari jemariku..selamat ke atas kamu.
hidup yg penuh dengan girang serta keratan duka membuat aku sedar akan nikmat ilahi..
perjalanan yg panjang,kadangkala membuat aku buntu,hilang arah,tak tahu siapa si cilik ini.
tatkala ku selami sedalamnya permulaan ku,senyumanku selamanya senyumanku..
pernah suatu ketika,aku meredah bayang malam,
tersekat nafas serta langkah tubuhku,
fikiranku lari ke arah satu kelompok kenangan itu,
agak kaku diri ini,
agak pilu celahan hatiku,tempat kau bukan padaku,tempatku bukan padamu,
kesenangan,kesempitan,kesyahduan,bukan lagi milik insan ini,
selangkah aku lari,selangkah kau pergi,
seandainya smuanya milik aku,
akan ku biar sang semut berjalan,akanku biar pipit bebas,akanku biar kau ke sana..
tapi smuanya bukan dalam genggaman aku,
dalami isi hati ku ini,
dalami kehidupan ku ini,
aku betul betul maksudkannya,
jika kau mahu terbang daripadaku,terbanglah
kehidupanmu,bukan penentuanku,
kehidupanku,bukan penentuanmu,
indah itu sementara,
aku tahu bongkah apa yg aku pegang,
namun jika terpaksa aku lepas,aku lepaskan..
jika ini pengakhiranku,alhamdulillah..
terima aku seadanya aku.............





No comments:

Post a Comment

Followers